conditie met bootcamp of smallgroup training

Naast de dagelijkse 30 minuten beweging, die je nodig hebt om je basisconditie op peil te houden, heeft het veel zin om aan je sportieve conditie te werken.Doormiddel van roeien, fietsen, rennen, traplopen en wandelen.

Aanbevolen wordt om twee of drie keer per week op een intensieve manier te bewegen. Simpel gezegd: beweging waardoor je gaat zweten, waar je een rood hoofd van krijgt of waar je ademhaling zwaarder door wordt. Sporten dus!

Als je aan je conditie wilt werken, is behalve kracht, lenigheid en snelheid, vooral je uithoudingsvermogen een belangrijk onderdeel om aan te werken. Als je uithoudingsvermogen beter (groter) wordt, wordt ook je weerstand beter (groter). Verkoudheden en het griepvirus krijgen veel minder vat op je, je lichaam wordt strakker en sterker, je kunt beter omgaan met stress en je herstelt sneller na inspanningen of ziekte. Een prettige bijkomstigheid is  ook dat je hersenen een ‘feel-good’ stofje (Endorfine) aanmaken waardoor je lekkerder in je vel gaat zitten.

 

.Mandy's Boothcamp Berkendonk (44)

 

244 totaal aantal vertoningen, 1 aantal vertoningen vandaag

Laat ook anderen weten wat er speelt in uw eigen wijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *